Kwalifikacje wyodrębnione w zawodzie
Oznaczenie i nazwa kwalifikacji | Czas trwania |
---|---|
PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego | 2,5 semestru |
PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową | 2 semestry |
O kwalifikacjach PGF.07 i PGF.08
Jeśli chcesz obcować ze światem mediów i jesteś kreatywny to ten kierunek jest stworzony dla Ciebie. Zapoznasz się z projektowaniem reklamy zewnętrznej, prasowej, spotu reklamowego, dobrego plakatu oraz ulotki. Poznasz tajniki budowania wizerunku na portalach społecznościowych. Dowiesz się jak właściwie dobierać formy reklamy i media. Poznasz podstawy psychologii, rysunku, grafiki i fotografii reklamowej. Zgłębisz wiedzę z zakresu marketingu. Zdobędziesz wiedzę związaną ze sprzedażą produktów i usług reklamowych. Będziesz mógł przeprowadzać i opracowywać badania marketingowe.
Przykładowe przedmioty
- Marketing w działalności reklamowej.
- Sprzedaż w reklamie.
- Język obcy w działalności reklamowej.
- Organizacja i techniki reklamy.
- Reklama w mediach społecznościowych.
- Organizacja sprzedaży reklamy.
- Projektowanie kampanii reklamowej.
Przykładowe umiejętności
- Przygotowanie oferty produktów i usług reklamowych.
- Prowadzenie sprzedaży produktów i usług reklamowych.
- Tworzenie przekazu reklamowego.
- Projektowanie środków reklamowych.
- Tworzenie planu medialnego.
- Przygotowanie środków reklamowych.
- Badanie skuteczności reklamy.
Warto wiedzieć
Po tym kierunku możesz pracować w każdej firmie, w której potrzebni są specjaliści od promocji i reklamy bądź założyć własną działalność promującą inne firmy np. w mediach społecznościowych. Zatem możesz pracować w agencjach reklamowych (np. jako pracownik działu kreatywnego, działu mediów, jako art. designer- projektant grafiki, copywriter- autor tekstów i sloganów) , w działach marketingu i reklamy firm handlowych czy produkcyjnych (np. jako specjalista ds. marketingu, reklamy czy PR), biurach ogłoszeń środków masowego przekazu(np. jako pracownik biura reklamy czy akwizytor).