Kwalifikacje wyodrębnione w zawodzie

Oznaczenie i nazwa kwalifikacji Czas trwania
HAN.01 Prowadzenie sprzedaży 2,5 semestru
HAN.02 Prowadzenie działalności handlowej 2 semestry

O kwalifikacji HAN.01 Prowadzenie sprzedaży

Jeżeli lubisz kontakt z ludźmi, jesteś dynamiczny, lubisz rozmawiać i się rozwijać to będziesz świetnym pracownikiem w dziale sprzedaży czy zaopatrzenia. Firmy czekają na takich przedstawicieli handlowych, pracowników magazynu czy logistyki. Po tym kierunku możesz projektować witryny sklepowe, dbać o sztukę wystawienniczą na sali sprzedażowej czy pracować w telemarketingu. Szybko znajdziesz pracę, masz możliwość dynamicznej kariery i awansów.

Przykładowe przedmioty

  1. Obsługa klienta.
  2. Sprzedaż towarów.
  3. Towar jako przedmiot handlu.
  4. Organizacja i techniki sprzedaży.
  5. Pracownia kas fiskalnych.
  6. Język angielski w działalności handlowej.

Przykładowe umiejętności

  1. Rozmowa z klientem.
  2. Używanie technik argumentacji, perswazji, negocjacji.
  3. Budowanie ekspozycji wystawienniczych i sklepowych.
  4. Wypełnianie dokumentów sprzedażowo-magazynowych.
  5. Budowanie ofert dla wymagających klientów, telefonicznych i mailowych.
  6. Pozyskiwanie nabywców.
  7. Akwizycja towarów i ich ewidencja.
  8. Praca w e-marketingu.
  9. Posługiwanie się komputerowymi programami handlowymi,
  10. oraz tego jak być kreatywnym na rynku pracy, entuzjazmu i zamiłowania do podróży handlowych, inicjatywy, rzetelności.

O kwalifikacji HAN.02 Prowadzenie działalności handlowej

Kwalifikacja jest zwieńczeniem nauki na kierunku handlowym, daje umiejętności kierownicze, świetnie przygotowuje do samodzielnego stanowiska handlowego oraz do prowadzenia własnej działalności handlowej. Pozwala na analizy rynku pod względem oczekiwań i potrzeb klientów, zachowań rynkowych. Umożliwia oceną wzrostu udziału firmy na rynku, wejścia na nowe rynki, w tym na rynki zagraniczne, identyfikuje bariery występujące w handlu. Określa zasady i skuteczne formy marketingu. Ułatwia prowadzenie negocjacji z dostawcami i odbiorcami, w celu osiągnięcia jak najkorzystniejszych warunków zakupu materiałów i sprzedaży towarów oraz usług. Pomaga w analizie skuteczności i efektywności sieci dystrybucji towarów i usług jak i kosztów działalności handlowej.

Przykładowe przedmioty

  1. Marketing w działalności handlowej.
  2. Język angielski w działalności handlowej.
  3. Zarządzanie działalnością handlową.
  4. Rachunkowość handlowa.
  5. Pracownia rachunkowości firmy handlowej.

Przykładowe umiejętności

  1. Przygotowywanie ofert dla wymagających klientów.
  2. Kierowanie przedsiębiorstwem handlowym.
  3. Pozyskiwanie nabywców.
  4. Zarządzanie marketingowe.
  5. Posługiwanie się komputerowymi programami handlowymi, księgowymi, magazynowymi, płacowymi.
  6. Korzystanie z zasobów internetu.
  7. Korzystanie z komputerowego pakietu biurowego.
  8. Nawiązywanie współpracy z kontrahentami.
  9. Prowadzenie negocjacji handlowych.

Warto wiedzieć

Pracownie wyposażone min. w atrapy towarowe, kasy fiskalne, metkownice, testery banknotów, komputery z dostępem do Internetu, drukarką i oprogramowaniem do obsługi obsługi magazynu, sprzedaży, operacji finansowo-księgowych oraz płacowych, formularzy dokumentów księgowych oraz sprawozdań statystycznych oraz w druki dokumentów dotyczących organizacji i prowadzenia sprzedaży.

Słuchacze mają możliwość zwiedzania targów, wystaw sklepowych, wizyt w centrach handlowych, obserwowania organizacji pracy punktów sprzedażowych

Słuchacze mogą odbyć praktyki zawodowe w Firmie Symulacyjnej znajdującej się w budynku szkoły.

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.